16 de maig 2014

ESPARRECS BLANCS FRESCOS AL FORN


Divendres passant una colla de blogaires vam anar a la IV FiraTapa de Viladecans gràcies al Gremi d'Hostaleria de la ciutat i vam sortir ben carregats de productes de l'Hortet del Baix. A la bossa hi havia un bon manat d'espàrrecs blancs frescos i jo no els havia cuinat mai...fins fa uns dies, clar!

Aprofitant que venien amics a sopar, vaig fer-los de tres maneres diferents: al forn en papillota, amb crema i saltejats.

Avui però, us explicaré com va anar al forn perquè és ben senzill!!!

Primer de tot, els vaig netejar i sense tallar-los els vaig posar a la papillota. En aquest cas vaig fer servir una bossa de forn però també ho podeu fer amb els motlles de silicona que venen especials per això o bé fer-vos la tradicional bosseta amb paper d'alumini. 

En segon lloc, vaig triturar oli, sal, julivert, all, ametlles amb una mica de brou que tenia a la nevera i ho vaig abocar tot dins de la bossa que vaig ancar hermèticament. 
Seguidament els vaig posar al forn preescalfat a 150º durant 20'/30' i no hi ha més!!! 

Els vaig treure i emplatar sencers tot i que alhora de menjar cal tenir en compte que es menja entre tres quartes parts i la meitat de cada espàrrec ja que la base és filosa i dura...com els espàrrecs espigats o de marge vaja!

Un altre dia us explico com va anar amb la crema i la cullereta, un gran acompanyament o plat únic si cal!!! 

Mentrestant els actes de la 44a Fira de Sant Isidre 2014 no han parat!!! ahir vam participar a una "Jam Gastronòmica" entre cuiners del Gremi de Viladecans i de l'associació Cubat on juntament amb blogaires, tuiteros i instagramers gastronòmics vam crear i improvisar amb diferents equips. Una activitat fantàstica, distesa i molt divertida!!!



Aquest cap de setmana, un any més tornem a Viladecans a la  on participarem a una sessió de cuina en directe el diumenge a les 12:00 oberta, gratuïta i on cuiners del Gremi faran una demostració de la tècnica del wok amb productes del Parc Agrari del Llobregat. Si voleu venir, ens veiem allà! a l'espai gastronòmic del Cubic...us deixo una mica d'info!





2 comentaris:

  1. Ha estat una llàstima no poder venir, però sort que us tenim a vosaltres que ens ho expliqueu tot amb tot detall! Petons i gràcies pel convit, igualment!

    ResponElimina
  2. Pots creure que en Jordi els va fer al buit a baixa temperatura i encara no ens els hem jalat? d'aquesta nit no passa!!!

    ResponElimina

Si comentes com a Anònim recorda a signar!!!
...passats uns dies, torna a llegir les respostes ;-)