28 de set. 2011

TABULE

Estem a les portes d'acabar el mes de Setembre i ja entrats a la tardor, escolto per la ràdio que ha estat el mes de setembre més calorós dels darrers vint-i-cinc anys. 

Segurament per això, fa uns dies vaig decidir fer un bol generós de Tabulé aprofitant una nodrida visita familiar per sopar. - Alguna cosa fresqueta -vaig pensar. De seguida em va venir al cap un sopar d'aquest estiu al Francàs on de mans de Jordi, vaig poder tastar-lo àvidament.

El que més em va cridar l'atenció era les plantes aromàtiques que podia incloure amb un protagonisme aclaparador del julivert. Pràcticament sempre el faig servir per a coure bolets i fer picades, mai l'he fet servir en cru a no ser que sigui per decorar plats...

 Ens caldrà: Un paquet de 400 gr. de cuscús, pebrot vermell, pebrot verd, ceba tendra, cogombre, alls, gingebre, julivert, menta, suc de llimona, salsa de soja, oli, sal i pebre.

Com podeu veure a part del cuscús, per la resta d'ingredients no estan detallades les quantitats i mesures. És una recepta que permet fer servir els ingredients a la segons  les preferències de cuiners i comensals. Només cal coure el cuscús i posar-lo a refredar. Mentre es refreda, tallem totes les verdures i les fulles aromàtiques en trossos petits i els afegim al bol esmerant-nos una mica més amb l'all i el gingebre per a que quedi ben repartit. Un cop tot barrejat, afegim el suc de mitja llimona (hi ha qui també hi afegeix el suc de mitja taronja), la soja, l'oli, el pebre i la sal, remenem a consciència i tornem a posar a la nevera per a servir-ho ben fresc.

El plat té l’origen a l'Orient Mitjà i en el fons, es tracta d'una amanida que permet múltiples variacions. Ideal per a àpats desenfadats a la fresca i amb bona companyia!!



7 comentaris:

  1. MMMMMMMMMmmmmmmmmmmmmmmmmm jo també el vaig tastar per primer cop de mans Franceses. En època d'estiu i la vaig trobar idonia per refrescar i gaudir d'un apat d'estiu.
    Molt bona Jordi.

    ResponElimina
  2. Anònim28/9/11

    T'ho pots creure? Encara no he fet cap plat amb cuscus!!!! A veure si m'animoooooo. Molt bona pinta Jordi!

    Louise

    ResponElimina
  3. Me n'alegro que t'hagués agradat.
    Per a la propera vegada, et recomano una mica de coriandre.
    Fàcil, ràpid, econòmic i refrescant, què més es pot demanar?

    (mode monyas on) A més, van ser uns àpats molt especials, perquè el millor d'una taula sempre (o gairebé sempre) són els comensals (mode monyas off).

    ResponElimina
  4. Jo aquest any faig cuscús per tot. El tabulé m'agrada molt i amb la calor ve molt de gust.

    ResponElimina
  5. Anònim1/10/11

    Estic com la Cristina, no parem d'utilitzar cuscús... és tan bo i versàtil!!
    El tabulé m'encanta!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  6. Uf! A casa els tinc avorrits amb la meva amanida de cuscús.
    M'agrada ser generós amb el gingebre, al meu plat només, i amb una poma reineta a trossets.
    Enhorabona Jordi i salut.

    ResponElimina
  7. Amb el gengibre ens entendrem però amb la poma no tant....Avorrir a la família és una bona manera de fer-los cuinar també, jejejejeje ;-)

    Una abraçada nano!

    ResponElimina

Si comentes com a Anònim recorda a signar!!!
...passats uns dies, torna a llegir les respostes ;-)