29 de jul. 2011

APERITIUS

Desconec quin plan d'estiu us espera i desitjo que us vingui de gust però el que és força comú en moltes famílies és rebre i fer visites a amics, familiars i coneguts. Allò "d'anar a passar el dia" o fer un "berenar-sopar". En qualsevol dels casos, està molt ben vist arribar amb algun detallet per a amenitzar la vetllada. No em refereixo a postres i beguda (que també és molt ben rebut) sinó a  algun aperitiu.

Algunes suggerències:

  • Nous de macadàmia amb parma: Cal un paquet de nous de macadàmia barrejat amb uns daus de formatge de parma (o padano). És imprescindible menjar-ho barrejat i la mida dels daus de formatge ho ha de facilitar. Un contrast exquisit i acompanyat d'un vi blanc sec o semi-dolç esdevé excepcional.

  • Patates fregides amb mel: Una nit, pel meu aniversari el Lluís i l'Anna em van dur a un bon restaurant de l'Alta Ribagorça. (Els bons amics, saben sempre fer un bon regal!!) Em vaig sorprendre molt amb un plat de patates chips regades amb mel. El contrast de dolç i salat és només per a iniciats però val molt la pena, sobretot perquè allunya la canalla de les patates i per un dia, els grans també en podem menjar !!. Si li voleu donar un toc casolà, podeu tallar les patates amb mandolina, fregir-les amb oli d'oliva, afegir sal maldon i regar-ho amb mel de romaní (mel de romer que diria el Cento de Gandía...)

  • Codonyat amb formatge sec: Un altre contrast amb formatge és barrejar-lo amb codonyat. És important que sigui formatge sec tipus flor d'esgueva, idiazàbal, etc.. Si el condonyat és casolà i heu pogut treballar la textura, és ideal que no quedi molt tupit (reduint la pectina i aigualir-lo una mica). Podem servir el formatge lleugerament untat a punt per a menjar. 



Bon estiu a tots i totes!! Que tingueu bons àpats i millors sobretaules....
Fins a la tornada.





5 comentaris:

  1. Anònim29/7/11

    Em sembla que un bon sopar a base de tots aquests aperitius em farien molt feliç, quina pinta!!
    Bones vacances!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  2. Bones idees! te n'agafaré alguna aquest vespre que anem a sopar a casa uns amics!

    ResponElimina
  3. Sandra, veus què fàcil ho tenim per ser feliços?? ;-))
    Alba, explica-ns què portes i quin és el resultat!!!

    Arreveure

    ResponElimina
  4. Anònim2/8/11

    Ei guapo! Sóc l'Ona quin blog tan xulo! Un dia d'aquests et proposo alguna recepta perquè la tastis! Bon estiu!

    ResponElimina
  5. Anònim11/8/11

    Beumi,
    Molt currada aquesta recepta.
    Amb aquesta si que no m'atreveixo. Jo et copio les receptes més senzilles.
    Com es nota que estem de vacances... a l'estiu tota cuca viu.
    Citron

    ResponElimina

Si comentes com a Anònim recorda a signar!!!
...passats uns dies, torna a llegir les respostes ;-)