11 de nov. 2010

AJÍ DE GALLINA / POLLASTRE


Com a tot bon apassionat de la cuina, no em se estar d'oferir racions del que cuino a familiars, amics, coneguts i saludats. D'aquesta manera m'arriben les suggerències, crítiques i agraïments.

Darrerament, el digne art de dur el dinar de casa a la feina s'ha popularitzat i això ha permés exposar la gran varietat de pràctiques que de portes endins duu a terme la gent a la cuina de casa seva. Fascinant! 

Fa poc els meus cunyats, beneficiaris incondicionals de qualsevol excedent de la cuina de casa, van aparèixer amb una carmanyola que amagava una cosa indefinida. S'havien brindat a dur-me alguna exquisitesa i lluny de retreure que era la primera vegada que tenien un gest similar, em vaig fondre en agraïments i elogis cap a la seva sensibilitat i atenció...

Es tractava d'"Ají de Gallina" que la Marcela, una coneguda seva peruana que ha estat uns dies a Catalunya, els hi va cuinar. Es veu que les proporcions peruanes no es corresponen del tot amb les d'aquí i la jove parella, tenen Ají per un parell de décades...   


Em vaig reservar el plat per a un moment en què pogués degustar-lo amb tranquil·litat ja que no m'agrada atiar els cinc sentits mentre a casa passen cinquanta mil coses a la vegada.

Sóc un gran afeccionat a les "ensaladilles" i val a dir que tot i que la textura no és la mateixa, el gust s'hi acosta molt. El punt picant fa que sigui imprescindible tenir una cervesa fresca al costat ja que l'aigua no apaga la virulència de l'ají. A la recepta ho serveixen calent tot i que em vaig refiar del meu cunyat i m'ho vaig menjar fred. Com que no ho he menjat mai calent no puc opinar, però fred em va agradar molt.



Per fer aquest plat ens caldrà:
1 gallina o pollastre de 2 kg aprox. o 3 pits de pollastre sencers // 1 ceba // 1 gra d’all molt // 7 cullerades de pasta de ají (bitxo-chile) // 1/2 pa de motlle sense crosta // 1 dotzena d’olives // 2 tasses de caldo de pollastre //1 tassa i mitja de llet // 100 grs d’anous triturades (pecanas) // 125 grs. De formatge parmesà // 1/2 tassa d’oli vegetal // 6-8 patates blanques  // 1/4 de tassa d’oli d’oliva // 6 ous durs // Sal i pebre.

  • En el caldo de pollastre "sancochar" els pits de pollastre (coure lleugerament sense deixar que arribi a estovar-se). Dejar-ho refredar.
  • Esmicolar el pa remullat en la llet y triturar la barreja.
  • Fregir les cebes amb l’oli fins a daurar, afegir després l’all i l’ají liquat i fregir bé de nou.
  • Afegir el pa remullat i ajustar el punt de sal y pebre. Opcionalment es pot fer servir una mica d’estragó.
  • Cuniar-ho i anar afegint caldo remenant sovint. Si falta caldo i el pa ha espessit posar-ne més. Afegir també oli d’oliva, remenant sempre.
  • Una vegada fet, afegir el pollastre tallat en tires, el formatge parmesà ratllat i les nous triturades. Si s’espesseix, anar posant caldo.
  • Deixar bullir fins que l’oli pugi a la superfície. Servir ben calent amb patates blanques y arròs.
  • Adornar amb olives negres i ou dur tallat a quarts.





2 comentaris:

  1. Anònim12/11/10

    Espero algun dia aconseguir la categoria de familiar, amic o saludat per poder gaudir de la teva bona cuina. Ara per ara em conformaré en llegir les teves magnifiques receptes.
    Citron

    ResponElimina
  2. I nosaltres contentíssims de rebre les teves magnífiques carmanyoles! I contents que t'agradés aquest plat que tants bons records ens ha portat!!Abraçades

    ResponElimina

Si comentes com a Anònim recorda a signar!!!
...passats uns dies, torna a llegir les respostes ;-)