26 de febr. 2013

AL TALLER DE LA SU


Tan important com què cuines, és on i amb qui...això diem sempre els que ens omplim la boca amb la dieta mediterrània, oi?. Fa uns dies llegia al diari una sentència de mans de Juan Gérvas, doctor en Medicina "...la dieta mediterránea, no consiste en tomar aceite de oliva a cucharadas, sino en poner un mantel, cubiertos y tener compañía...".

Això ho van tenir clar de seguida la Su i la Nuni que ens van embolicar a una colla de blocaires a passar una bona estona cuinant i sopant...una molt bona nit de divendres!!!

Jo no havia acabat especialment eufòric la setmana i la convocatòria en divendres va ser difícil de gestionar per qüestions logístiques...us haig de confessar que el cos em demanava perdre'm al sofà però com que la meva religió no em permet desdir-me a l'últim moment de les coses, vaig deixar el sopar a punt per a la família (uns calzonnes amb un artilugi nou que ens vam comprar a la Fira de la Candelera) i vaig enfilar cap a Terrassa.

Tan bon punt vaig creuar el llindar de la porta, tot va fer un tomb! Tot plegat va canviar de dimensió: un espai acollidor, una cuina gran, amics i companys blocaires, menjar... Allò prometia!


Un cop feta la presentació i introducció de rigor (amb monogràfic  inclòs sobre l'apassionant mon de la tòfona per part d'en Txep), ens vam posar a cuinar sense més a la veu de "qui vol fer, cuinar, preparar...?"


Així doncs, entre tots ens vam posar a fer:























Aquí un tastet del personal treballant per la comunitat: El Xavi, altrament dit "el devorador de panacottes" se les té amb el sable parmesà, la Eva que busca l'entrellat al rulo de cabra, jo que faig veure que cuino quan de fet, només remeno, la Sandra que ens va tenir tots captivats amb el seu confitat, l'Òscar l'únic capaç de treballar un crumble amb la càmera al coll, la Nuni i la Bet fent la tertúlia tot fent les rodanxes de sables, el Jordi, l'ojeador i la Su, ànima de la festa i mestre de cerimònies! (val a dir que la Ivana, la Laura i l'Alba, es van salvar miraculosament de la retratada tot i podrien estar ben be en qualsevol d'aquestes estampes...)



 Nit de bonrollisme gastroblocaire, de salut i de bons aliments!!!


Foto de grup amb l'Òscar, la Su, la Laura, la Nuni, la Ivana, l'Aina, l'Alba i El Jordi,
la Bet, la Sandra, jo, l'Eva i el Xavi



Si voleu llegir altres cròniques, aquí les teniu:
La crònica de l'Alba i el Jordi
* La de l'òscar: 1 i 2


11 comentaris:

  1. Ens ho vam passar mooooolt bé! a la propera us acompanyem i no us quedareu sense gintònic!!!!

    ResponElimina
  2. Ets el REI de les cròniques... mai havia captivat a ningú confitant bacallà!! jajajaja
    Com diu l'Alba... a la pròxima no falla el gintònic, que ja en tenim molts de pendents! :P
    Petons guapo
    Sandra

    PD: "el devorador de panacottes" xD

    ResponElimina
  3. Ja vaig sentir a parlar d'aquest taller. Quina bona iniciativa, Su!

    ResponElimina
  4. Apa quin sarau!!! enveja sana, eh!!!! Per cert, com que el teu bloc parla d'olles, estic segura que ja tens apuntada en la teva agenda de saraus anar a "Fem bullir l'olla. Mercat de l'Olla i la Caldera" de Caldes de Montbui (els propers 16 i 17 de març). En quant la vaig veure, vaig pensar en tu.

    ResponElimina
  5. Un menu espectacular! Merci per compartir-lo!

    ResponElimina
  6. Heh! es que un crumble al final és només moure sorra. Com un crio! Així que podia permetre'm estar amb la càmera :)

    ResponElimina
  7. Quina enveja!!! A nosaltres ens encantaria participar-hi la propera.

    ResponElimina
  8. jajajaja!! genial crònica Jordi!!!

    Una nit fantàstica!!!i que m'en dius de la fogata que vam fer fer fumar les alberginies??? jajaja!!

    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  9. Bona crònica i unes fotos fantàstiques! xD
    La millor teràpia contra els mals de cap és cuinar (pels que ens agrada! ;) ).
    Me n'alegro de que gaudissis del taller i la companyia!
    La Su té noves idees o sigui que hi tornarem! ;)

    Petons Beumix!

    ResponElimina
  10. Això és un crònica fantàsticia, així com la trobada. La propera vegada penseu amb nosaltres...
    Nani

    ResponElimina
  11. Oks Alba!!! et prenc la paraula... ;-)

    Sandra, reina...tu tens a mig país captivat!!! i més ara que has passat de les cinc centes mil visiteeeeees ;-)

    Marina, se'n parlarà durant anys d'aquesta nit!! hehehehe

    Gràcies Marga! aquest any no hi puc anar però l'any passat no hi vaig fallar!!! quin peazo olla fan servir eh?!?!?!?

    Un "Plaer"...també!

    hahahahah Òscar, tu pots amb la càmera i amb el que calgui!!! maquinote!!

    Receptes,...la veritat és que és fantàstic participar a aquestes iniciatives!!! a mi em va venir ploguda del cel ;-)

    Eva piròmana!!! la que vas liar amb la fumera aquellaaaaa hahahahah. I tan bo que estava!

    Nunix què faria jo sense les teves fotos i sense els teus berengenals!!!! hehehehe petooooons

    Nani, gràcies...m'afalagues!!!

    ResponElimina

Si comentes com a Anònim recorda a signar!!!
...passats uns dies, torna a llegir les respostes ;-)