29 d’ag. 2013

SALMÓ EN SALAÓ



Quan em conviden a sopar a casa d'algú soc dels que m'agrada posar el nas a la cuina abans que la taula estigui parada, és una barreja de tafaneria, predisposició i interès per a aprendre coses noves. Després de les salutacions de rigor, vaig de pet a la cuina a veure què!?...què hi ha per menjar, en què puc ajudar i què puc aplicar a casa. Esteu avisats!!!


Abans de Sant Joan, vam fer una trobada de "valoració del curs" a casa de la Núria i el Jaume. Com que ja saben de quin peu calço de seguida em van posar a treballar amb una proposta ben fascinant, una cua de salmó de tres pams cuita amb salaó!!! Quina meravella de peça quan me la van deixar al davant amb un ganivet ben esmolat a la veu de "neteja-ho i ho fileteges, val?". 


Tenia feina per una bona estona i mentre feinejava, la Núria ens alliçonava en com ho havia preparat mentre jo l'anava bombardejant a preguntes. El plat em va semblar d'allò més suggerent i la recepta va anar a parar al temporal de cuina que tinc al cap amb la idea de provar-ho aquest estiu.

No em va caler cap excusa i tan bon punt vam ser davant d'una peixateria vaig inspeccionar el salmó per a escollir una bona peça. Com que no érem gaires, vaig preferir agafar un tall en suprema i no una cua sencera com la Núria (m'explicava que quan en veu de maques, en compra un parell o tres i les congela...)
L'elaboració és tan simple com sorprenent: Enterrar el tall de salmó en sucre i sal a parts iguals i anet (si és fresc millor!). Vosaltres mateixos preneu la mida de la peça i aneu abocant com si l'aguéssiu de fer a la sal (amb un dit a la base, no us ho deixeu).
Un cop cobert, ho deixeu reposar a la nevera 24h com a màxim, treieu la sal sense passar-ho per aigua, i ho filetegeu. Voilà!


És un plat refrescant ideal per a amanides i torrades i però sense el gust de fumat i amb l'aroma del fonoll...Es-pec-ta-cu-lar!!!!
De feina ja veieu que no en dona gaire i es conserva perfectament a la nevera (compteu amb filetejar només el que hageu de fer servir tot i que un cop tallat, és difícil que en sobri...)

Amb això arrenco amb la cuina de les vacances que ha estat molt productiva.

I aviat a tornar-nos a trobar per a preparar el curs...ja em ve salivera! hehehehe




14 comentaris:

  1. Sí, confirmo això de que en Beumala va de pet a la cuina a obrir neveres, aixecar tapes, remenar cassoles... xD jajajaja

    Aquest salmó l'he de fer a casa, al Xavi li faran els ulls "chirivitas" :P

    Petons i bentornat!
    Sandra

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens raó...al Xavieret li va que ni pintat!!!
      Remenar cuines és la meva debilitat, quedeu avisats...heheheh
      Ciao guapa!

      Elimina
  2. Una proposta afegida. Per acompanyar es pot fer una mica de salsa d'anet. És molt senzill. Tant com barrejar anet, mahonesa i una mica de mostassa (amb les proporcions al gust del consumidor).

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona proposta Joan...mostassa, mahonesa i coses tendeix a triomfar!
      Gràcies

      Elimina
    2. Em quedo amb la recepta del mestre Vigó! ;) Gràcies!

      Elimina
  3. Hola Jordi, un plat refrescant i molt ben presentat.
    Moltes gràcies per la teva visita i pel teu comentari!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Ramon!
      Ens anem seguint... ;-)

      Elimina
  4. Hola! Acabo de tornar de les vacances i passo a saludar, tinc molta feina atrassada amb els blogs :)
    Ja veig que això d'entrar a la cuina ho fem uns quants, je je je...
    La recepta del salmó me l'apunto, és ideal per a un sopar informal amb els amics ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs benvinguda Gemma!!! m'encanta que passis a saludar... ;-)

      Elimina
  5. Hola Beumix!
    Gràcies a un assessor culinari que tinc via whatsapp... ;) haig de dir que em van xivatar la recepta i la vaig fer aquest estiu!!! Gràcies guapo!
    Ara bé... el vaig deixar en salaó 24 hores i crec que són masses :S La propera vegada ho provaré amb 18 horetes! ;)
    Nen!! Encara no has vingut a remenar la cuina de casa!!! I això que ja hi has estat!! Jajajaja!!
    Petons i bentornat! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja saps...assessoria 24h! hehehehe
      Si la peça és primeta millor deixar-ho un pel menys però aquestes coses van taaaaant a gustos! A mi que m'agrada penjar-lo gairebé cru ja em diràs...
      Et prenc la paraula, la propera visita remeno sense límits!!!
      Ciaooos

      Elimina
  6. Ostres Jordi, ara entenc perquè dissabte et van prohibir l'entrada a la cuina!! :P
    Confesso que jo també hi vaig de pet, sobretot quan anem a casa la iaia. A vegades tinc tanta gana que abans de dir-li hola ja em troba remenant les cassoles ;)
    Que fàcil aquest salmó, a casa ens xifla així que el provarem de fer!
    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Suposo que el món es divideix entre els gastroxafarders i la resta, no? hahahaha
      Prova'l, prova'...i m'expliques!

      Elimina
  7. Ep, just fa una setmana la sogra em va passar aquesta recepta i avui l'hem dut a terme, confirmo que el resultat és meravellós! Per cert, que els filets es poden ficar en oli d'oliva per conservar-los, aguanten perfectament uns 15 dies (si és que arriben...). I després, l'oli aromatitzat que sobra és deliciós per regar les amanides!

    ResponElimina

Si comentes com a Anònim recorda a signar!!!
...passats uns dies, torna a llegir les respostes ;-)