14 d’abr. 2016

TIRABECS AL FORN


ATENCIÓ, CANVI D'ADREÇA!
Consulta aquesta i moltes més receptes i agenda gastronòmica a: www.jordibeumala.cat 




...I dic al forn per a no posar escaldats, crus, en tempura, bullits, en risotto!

El Tirabec és cosí germà del pèsol. Es comença a collir a principis de primavera i és tan petit que es fa pràcticament impossible treure de la tavella (o beina) per tant no cal treure-la, així de senzill.


Com que és petit i tendre no li cal gaire cocció, de fet, els primers que vaig tastar van ser tal qual...en cru, tot cap a dins! Se'm va ocórrer preguntar-li al nostre pagès de confiança com em recomanava menjar-lo i em va dir: - així...nyac!!!

El vaig trobar espectacular i la tavella molt tendra en compració amb les faves, o els mateixos pèsols. 

Casualment, el dia que els vaig comprar al cuines de tv3 estaven preparant un risotto amb tirabecs! 

Com veieu els podeu fer de moltes maneres però aquest primer cop vaig aprofitar que tenia una pizza al forn per la canalla i vaig colar-hi una safata per preparar-me una tapeta amb una mica d'oli d'oliva verge extra casolà (regals d'aquells que molen...) i escames de sal. No cal més!


Es un producte de temporada d'aquells que s'aprofita pràcticament tot, només cal tallar la punta que l'uneix amb la tija i si voleu el petit filet del lateral. Com veieu, és d'aquelles verdures de les que no es llença res! Això em dona peu a comentar-vos que aquest dissabte estaré a la Fira del Dia de la Terra a Rubí fent cuina en directe d'aprofitament. Un que té fàcil embolicar...hehehe! Si passeu per la Plaça de Catalunya allà em trobareu. Aquí us deixo l'enllaç al programa 


I per la tarda, participo a una xerrada, col·loqui, digues-li com vulguis al primer saló de les xarxes socials que tindrà lloc tot el cap de setmana a La Farga de l'Hospitalet. Hi ha un apartat destinat a la gastronomia que coordina la Cristina de Zarautz Bcn i Salzburg amb un espai de foodtrucks amb la Caravana-Carambola del Jordi...total, que estarem com a casa! Si sou dels que teniu perfils facebook, twitter, instagram us agradarà!



Apa...bon cap de setmana! ja veieu que el meu serà mogudet, mogudet...per variar! perquè allò del programa de cuina de tele que estem preparant no us n'he parlat oi?....bufff ho deixo per un altre dia 




1 comentari:

  1. Molts bons els tirabecs!! Moltes gracies per la informació.
    Petons.

    ResponElimina

Si comentes com a Anònim recorda a signar!!!
...passats uns dies, torna a llegir les respostes ;-)