16 de set. 2011

MEDALLONS DE CONILL ESCABETXAT

Un cop més, la recepta del quinze posa a prova la imaginació de cuiners aficionats i motivats. 

Com que d'afició i motivació per ara no me'n falta vaig decidir experimentar amb conill que sempre m'ha agradat moltíssim i vaig pensat que era una bona manera d'entrar al mon de l'escabetx.

Per a fer-lo ens caldrà: el llom d'un conill, 50cl de vinagre de vi blanc, una tasseta de vinagre de mòdena, un all a , llorer, farigola, romaní, pebre vermell, oli, sal i pebre

En aquest cas, vaig comprar un conill sencer. Un cop desossat el llom i tallat a medallons ben fins els vaig abocar a un plat fons amb tots els ingredients. Cal procurar que tots els trossos de conill quedin ben ofegats. Aquest plat, ben tapat va reposar a la nevera un parell de dies.

Cal tenir en compte que és una proposta arriscada ja que el conill no és una carn que agradi a tothom, la carn "crua" sovint aixeca reticències i l'escabetx no a tothom l'apassiona per igual. 

Tanmateix, es va convertir aperitiu original i diferent que va tenir èxits entre els qui el van voler tastar sense perjudicis. La textura queda molt i molt tendre amb un punt de cuit diferent gràcies a la maceració amb el vinagre. Tot un descobriment que de ben segur tornarà a sortir! 







4 comentaris:

  1. Anònim16/9/11

    Crec que el clar vencedor d'aquest 15 ha estat el conill, el teu es veu genial! M'alegro moltíssim de que hagi triomfat entre els valents de casa teva! jejeje
    Moltes gràcies per participar!
    Una abraçada
    Sandra

    ResponElimina
  2. Amb tantes receptes de conill escabetxat no tinc excusa per no fer-lo. Aquest té molt bona pinta, jo no tinc cap problema per provar-lo.

    ResponElimina
  3. Anònim4/10/12

    Ahir estava passejant pel teu blog i en veure aquesta recepte, tenia un conill a casa, vaig desossar els lloms i tinc fets els medallons però ara no sé com presentar-los a taula. la mateixa forma que els seitons, all i julivert? Pilar

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si encara no els has posat a macerar, els hi pots donar un punt d'escalfor i marcar-los una mica. També pots escalfar-los 10 minuts a foc mitjà amb tots els ingredients i deixar que es torni a refredar.
      Per la presentació, pots fer-ho igual que els seitons o fins i tot com les escopinyes ja que el tall queda petitó.
      Ja m'explicaràs Pilar! i merci per passar-te

      Elimina

Si comentes com a Anònim recorda a signar!!!
...passats uns dies, torna a llegir les respostes ;-)