6 de maig 2011

CREMA D'ESPÀRRECS


Com no podia ser d’una altra manera, la primavera ens ofereix un ampli repertori de recol·leccions silvestres. Fa unes setmanes que es comencen a veure manats d’espàrrecs de la mà d’excursionistes sense rumb que es deixen abduir pel seu propi instint en un entorn immillorable, la muntanya. Les excursions diumengeres pels boscos metropolitans tenen aquestes coses.

Fa pocs dies vaig tenir la sort de rebre altruísticament un d’aquests farcellets tan preuats de la mà de l’avi Toni. – Tu segur que en trauràs més profit – em va dir.

Tota una responsabilitat, degut a la gran quantitat d’espàrrecs que m’oferia. De seguida vaig descartar la truita i el remenat per ser una opció massa típica i recurrent. Havia de provar alguna altra cosa i em vaig decidir a provar de fer una crema. Consultant un dels llibres de referència a la cuina de casa, el “cuinar és senzill” de la Montserrat Seguí vaig veure que la crema d’espàrrecs que receptava em portaria més temps que els canelons de Nadal i vaig decidir introduir alguns canvis per a reduir el temps i la complexitat dels ingredients.

Ens caldrà:  Espàrrecs (un parell de manats espigats de la botiga o els silvestres que hagueu tingut la sort de trobar), una ceba, dos grans d’all, un ou, 50gr de mantega, dues llesques de pa torrat, encenalls de pernil salat i formatge en pols.

En primer lloc, tallem les puntes i les netegem (vigilem de no aprofitar-lo excessivament ja que podem agafar part de la tija dura i filosa impossible de triturar i mastegar) Les ofeguem i escaldem amb aigua i sal durant cinc minuts.
Mentrestant, coem la ceba a foc lent amb dos alls i aprofitem per a treure una mica d’aigua dels espàrrecs. Afegim un rovell d’ou, 1 dau de mantega i un pessic de farigola. Ho triturem tot i ho deixem coure de nou cinc minuts més. Torrem un parell de llesques de pa i les afegim per espessir-ho o bé afegim l’aigua que hem tret per a aigualir-ho (al gust).
Emplatar calent amb un grapat d’encenalls de pernil salat, formatge en pols i un bon raig d'oli d'oliva.

Cal anar-ho tastant ja que els espàrrecs de bosc tenen un punt d’amarg i si no vigilem, pot quedar immenjable.

Bon cap de setmana!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si comentes com a Anònim recorda a signar!!!
...passats uns dies, torna a llegir les respostes ;-)