30 de nov. 2012

PAPILLOTA DE BOLETS - MEDIATRIPETRÀS






Com haureu llegit i vist a blogs i fèisbucs, dissabte passat uns quants blogaires vam sortir a pasturar... no és que ens calgui cap excusa però Bolets Petràs ens ho va posar molt fàcil!

Resulta que se'n diu mediatrip i ve a significar "viatge organitzat als mitjans per a mostrar una empresa o producte" (jo no en tenia ni idea...)


Sóc un fanàtic dels bolets: de buscar-ne, de trobar-ne, dels ganivets, dels cistells, de la roba, de les guies, dels micòlegs, de cuinar-los, de somniar-los...i clar, no ho vaig dubtar ni un segon! i a més amb "lo muy muy y lo más más y lo tope de lo tope muñequitos" dels empresaris de bolets!!! 

Per tant, em va tocar remoure cel i terra per a poder anar-hi i des d'aquí també...moltes gràcies a tots els que ho veu fer possible des de l'anonimat (els he començat a enumerar i he decidit no posar-los perquè això era més llarg que una llista electoral...) #sortentincdevosaltres !!!!!

Bé, anem al la cacera. Tractant-se d'una empresa de bolets no hi havia més "tutía" que anar a un bosc i després de dies d'incertesa, dubtes i secrets ens vam trobar ben d'hora a dalt d'una furgoneta corporativa a mode viatge de la Imserso. Unes boires amb fortor de gasolina van posar-nos en alerta i van fer perillar l'expedició però el Dani i el Pere, amb una bona dosi de bon humor i inconsciència, van tirar milles fins a arribar al punt "D" orientats bàsicament per la gana...estàvem tots començant a mossegar la tapisseria!!!

Allà una càlida rebuda en format benvinguda i esmorzar va ajudar a refer-nos...

Una sorpresa-regal en format "kit boletaire":
Cistell, aigua, navalla pallaresa, bastonets, fuet, formatge i gorra! 

Una cacera d'aproximadament dues hores acompanyada pel Joan i l'Isaac, cracks del mundillo va donar peu a uns generosos cistells!

Un aperitiu relaxat i reposat després de l'esforç, regat amb una cervesa rossa de luxe i una torrada guanyadora i medalla d'or  



Un dinar de traca i mocador amb en Xesco fent cuina outdoor de gran nivell  

Un dia fantàstic de la tardor al moianès, sense res a envejar als dinars de camp de la Toscana!...Uns riures, uns beures amb molt bona companyia. Un luxe, tu!
Pels xafarders i curiosos que vulguin veure més fotos mireu les de la Nuni de Cuinetes 


De tornada tenia un sopar i...ves per on, havia de dur alguna cosa!!! com que anava tard vaig decidir presentar-me amb el cistell que havia collit i improvisar.
Una de les coses que ens va fer el Xesco va ser una papillota individual amb olives, cogombrets, ceba i all tendre i suc d'estofat. Vaig decidir fer una cosa similar però per a sis persones i variant la salsa perquè allà no teníem el suc màgic...

Així doncs vaig netejar els bolets i els vaig tallar a trossos grans (alguns no els vaig tallar)
Vaig muntar una papillota XXXL amb dos tires de paper d'alumini unides per un doblec per a  posar-la dins d'una cassola ja que em feia patir que es trenqués o vesses i posés "a parir" el forn.

Com que sopàvem amb canalla, s'estava descongelant un caldo per a fer la sopeta de torn i vaig separar-ne un got. Fent inventari per la nevera i rebost, vaig agafar alli julivert, una ceba i crema de llet. 

Vaig posar a potxar la ceba i quan va estar llesta vaig triturar-ho amb el caldo, l'all, el julivert i una punteta de sal, ho vaig abocar a una cassola petita amb un bon raig de crema de llet i vaig deixar coure a foc lent durant quinze minuts.

Passats els quinze minuts, vaig abocar la salsa a la papillota i amb molta cura, la vaig tapar i al forn al 200º durant mitja hora aproximadament. Durant aquest temps, la canalla va aprofitar per a cruspir-se els rovellons amb all i julivert a modo tapa que havia separat...bandarres!




La papillota màgica, simple i ràpida!!! una molt bona manera de preparar bolets variats...



8 comentaris:

  1. Esteu estupendos! I la recepta és genial.

    ResponElimina
  2. No puc mirar les fotos perquè m'enyoro... :'(
    Quin dia... QUIN DIA que vem passar a la nostra Toscana particular! Aquests de Petràs uns cracks!
    Quan vas dir l'endemà que ja havies preparat la papillote vaig flipar! Pensava "i té salseta de rostit a la nevera"?? Quina sort! Però no, vas saber actuar ràpid, com sempre, i fer una salsa equivalent per llepar-se'n els dits!! Bona proposta!!
    Petons Beumix!

    ResponElimina
  3. Quina enveja sana, Jordi!!! i jo que no vaig poder venir... :(
    Que ràpid fent la recepta eh?? molt bé!!
    A veure si la fem algun dia, que té una pinta deliciosa, a casa fliparan!!!
    Petons!!

    ResponElimina
  4. Quina ràbia treballar els dissabtes, em perdo totes aquestes trobades.
    les papillotes queden molt gustoses, amb tots els sabors ben concentrats. Una gran idea que m'apunto!

    ResponElimina
  5. Quina enveja de bolets!! Jo de boletaire poc però una apillote d'aquestes me la menjaria amb molt de gust!

    ResponElimina
  6. " uns generosos cistells!", deus parlar per tu, oi???? que alguns no vam arribar ni a cobrir el cul del cistell... tot i que es cert, que miraculosament vam tornar a casa amb bastant més del que havíem collit....

    Gran "mediatrip"!!!!

    ResponElimina
  7. Ostieeee, que no t'havia comentat aquí!! Punts negatius... quin dia més maco, eh? #ahíempezótodo

    ResponElimina
  8. Gràcies Marina, tu més!!!

    Ai, Nunix...escrivint això també m'enyoro, també...Però res ara toca mira endavant o ens convertirem en estàtues de sal

    Prova-la Bet...i m'ho expliques!

    Gemma, a mi em fa ràbia el mega curs que estàs fent que et convertirà en una cuinera encara més excepcional...el mon està mal repartit??

    Rhu, doncs ja saps... a bolets Petràs trobaràs de tot i més!

    Marga, no et queixis vaaaaaaaa que a la propera ho petes!

    Sí Sandra, sí... sempre hi ha un abans i un després!

    ResponElimina

Si comentes com a Anònim recorda a signar!!!
...passats uns dies, torna a llegir les respostes ;-)