28 d’oct. 2010

SOPA / CREMA DE FREDOLICS


A les portes del cap de setmana de tots sants i en perspectives que us topeu amb algun fredolic, camagroc o rossinyol (amb el fred que comença a fer, principalment fredolics) us faig arribar una recepta que vam fer a El Pont de Suert amb un cistell ple a vessar collits pel Lluís, el Roc, el Guiu, el Jan i jo mateix.


Si no en trobeu o esteu fora de temporada podeu fer la mateixa recepta amb una bossa de bolets congelats variats. Dona molt bon resultat!

Val a dir que la recepta està adaptada d'una que vaig veure a la primera edició del llibre de receptes “del mercat a la taula” editat per la diputació de Barcelona i distribuït gratuïtament als mercats municipals.

D’aquesta recepta se’n pot dir sopa o crema en funció de la quantitat de bolets que hi afegiu que farà que quedi més o menys líquida. Personalment prefereixo que quedi ben espessa.

Ens caldrà: ....(llegir més)



5 comentaris:

  1. Anònim28/10/10

    Osti Jordi,
    L'altre dia vaig menjar una crema semblant a la Fonda Xuri de Cardedeu, que tot i que era molt bona, de ben segur que amb aquesta recepta,tu la superas.
    Endavant i sort..

    ResponElimina
  2. lluís2/12/10

    Dono fe de que estava boníssima!!! A veure si ho repetim aquest any!!!

    ResponElimina
  3. hola, jordi! gràcies per la visita i per donar-me a conèixer el teu bloc i aquesta versió de la sopa de bolets. tens raó que és semblant a la meva, però alhora també és força diferent, amb el licor, la picada i el pa torrat que hi poses tu, que li han de donar un gust magnífic.

    ResponElimina
  4. Ei Jordi! ahir vaig fer la sopa de fredolics, seguint aquesta recepta! va quedar molt bona, bé, almenys això va dir la "tastadora" de la casa! A la picada li vaig posar una mica de safrà, que ho vaig veure al blog "Els Fogons de la Bordeta". En va sobrar força, s'ha espessit bastant i em sembla que avui l'aprofitarem per fer un plat de pasta amb crema de fredolics i una mica de parmesà... mmmmm! ja tinc ganes que sigui l'hora de dinar! Apa nanu, merci i endavant! Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Xaval...recepta que toques, recepta que millores!!! però clar, amb l'ajuda de la Sandra és un tanto segur...

      El que va sobrar amb pasta o acompanyant qualsevol tall fet a la planxa.

      Merci per a explicar-ho crack!

      Elimina

Si comentes com a Anònim recorda a signar!!!
...passats uns dies, torna a llegir les respostes ;-)