20 de juny 2011

LLOBARROS AL FORN

Tot i que a casa ens agrada molt el peix, no hem fet mai gaire cas als llobarros. Fa uns dies, vaig veure un bon assortit a la peixateria i m’hi vaig llençar amb la clara intenció de saldar un deute culinari històric amb aquest exemplar de peix blanc.

Em vaig decidir fer-lo al forn ja que em dona més seguretat en peixos que desconec.

Ens caldrà:  un dau de mantega, cinc patates blanques, tres llobarros sencers i nets, una tassa de vi blanc, un picada (all, julivert, oli i soja), mitja llimona, oli i sal

En primer lloc untem la safata amb mantega i posem les patates laminades a la base amb un bon raig d’oli i sal. Posem els llobarros nets a sobre les patates i afegim una tasseta de vi blanc per sobre. Aboquem la picada a sobre dels llobarros i incrustem mitja rodanxa de llimona al dorsal del peix que ja ens hauran fet a la peixateria.
Ho coem al forn 180º durant uns 40’

Tal i com surt del forn es pot dur a la taula. Com que el peix està sencer, cal tenir-ho en compte per la canalla. Si son petits, caldrà una feina prèvia alhora de treure cap i espines.


Ens va sorprendre especialment la similitud amb peixos com la orada i la textura i gust que agafen les patates amb aquesta combinació.

Un peix més a tenir en compte!


Arreveure




6 comentaris:

  1. Muy buenas las lubinas Jordi! y si són salvajes todavia mejor a mi siempre me han gustado más que las doradas encuentro su sabor más parecido al besugo!
    Ara que 40min de forn m'ha semblat una mica massa! tot i que depen molt del forn i del pes de les peces en questió! de todos modos seguro que estaba delicioso! un saludo.

    ResponElimina
  2. Sí, tens raó!! s'ha d'anar vigilant per a que no es cremi, sobretot que no s'enganxin les patates.

    Una abraçada i gràcies!

    ResponElimina
  3. Anònim20/6/11

    Segur que van quedar uns llobarros deliciosos, el peix al forn m'encanta!!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  4. Anònim21/6/11

    Això s'ha de provar!!

    Si em queden amb la meitat de bona pinta que els teus,ja em conformo.

    Lourdes

    ResponElimina
  5. Anònim3/10/12

    He arribat a la teva cuina des d'un altre blog i m'hi quedaré, sols un comentari d'"una molt atrevida amb la cuina" però sense la teva experiència. Jo poso les patates una estana al forn i el llobarro 20 minutets, sense cap tall al llom, la llimona la poso entre la ventresca. és una forma. Pilar

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens raó Pilar, tot depèn de com de gruixudes tallis les patates...també hi ha gent que les escalda primer. A més fent-ho com dius el peix queda un punt cru i personalment el trobo més gustós.
      M'encanta que et quedis per aquí Pilar...així anem comentant

      Elimina

Si comentes com a Anònim recorda a signar!!!
...passats uns dies, torna a llegir les respostes ;-)