4 d’oct. 2013

QUICHE D'ESPINACS, ANOUS I FORMATGE DE CABRA

Fer una entrada per una quiche te un punt de pervers ja que es poden fer tants tipus de quiche com dies te l'any o...  més!

Com que és un recurs fàcil, ràpid i molt apreciat, és una de les propostes ideals per a fer en qualsevol àpat informal i com que l'altre dia, a casa es van plantar unes catorze persones vaig començar a treure menjar de la cuina a discreció. La quiche, no podia faltar!!!

Fent una llambregada al rebost i a la nevera em vaig decidir per a fer-la d'espinacs, anous i formatge de cabra.

La pasta de full ja la tenia a casa i només em va caldre: una ceba, 300gr.-500gr.d'espinacs, un grapat d'anous, 75gr de fomatge emmental, 4 ous, quatre medallons petits de formatge de cabra en rotlle, oli i sal

En primer lloc, vaig coure la ceba fins a deixar-la ben estovada i fosca a la vegada que escaldava els espinacs durant un parell de minuts en aigua bullint i sal. Un cop escorreguts els espinacs, la resta és qüestió d'anar afegint i barrejant els ingredients. Els ous batuts juntament amb la ceba, els espinacs i el formatge emmental els vaig posar en un bol fons remenant amb compte per a que quedes una sola massa amb una textura homogènia (en aquest moment, rectificar de sal). 

Mentre reposava i amb el forn ja engegat, vaig posar la pasta de full a un motlle on hi vaig abocar tots els ingredients que tenia barrejats al bol. Un cop amollat, calia anar enfonsant els trossos d'anou per a que quedessin ben repartits. El mateix vaig fer amb el formatge de cabra però sense enfonsar-lo ja que volia que agafés el punt de gratinat.

No se si és que la gent venia afamada, el vi els va obrir la gana o ho van trobar bo...la qüestió és que en prou feines el vaig poder tastar i el sopar va donar peu a una llarga i recordada nit de setembre... I jo encantadíssim, tu! 

9 comentaris:

  1. òndia, Jordi, quina quiche més bona! Els teus amics acabaran venint sovint, si cada vegada que improvitzes fas coses així... no cal venir gaire afamat!! Passa sense gana! Millor aquesta que la de bacon, altament popular, d'altra banda... petons i bon cap de setmana.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que m'agradi cuinar pels demés em portarà a la perdició...hahahahaha
      La de bacó la vaig avorrir!!!

      Elimina
  2. la quiche d'allò que tinc a la nevera és un sopar que de tant en tant fem. Aquesta teva té molt bona pinta.
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
    Respostes
    1. La cuina de la sort...quantes sorpreses que ens dona, oi?
      Gràcies Dolça

      Elimina
  3. Quan no sé què fer o quan tinc colla, sempre cau! A mi me la fas sense formatge de cabra eh? Però per lo demés em va genial :P
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs deu ser que quan mengem plegats sempre saps què fer...massa previsora! Un dia ens haurem de presentar sense avisar i a veure què surt!
      hehehehe
      Petonets

      Elimina
    2. Faré un arròs, ho saps! xD

      Elimina
  4. la quiche, com diu la Glòria és un recurs ràpid, i sempre queden bones. aquesta, amb espinacs i formatge no en deuria quedar ni una engruna!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Totalment d'acord...i teniu raó, no en va quedar gens mi mica! ;-)

      Elimina

Si comentes com a Anònim recorda a signar!!!
...passats uns dies, torna a llegir les respostes ;-)