21 d’oct. 2011

POLLASTRE DOLÇ


Ja fa temps, vaig fer un pollastre que m'havien recomanat i no vaig sortir gaire convençut. Als que ens agrada la cuina no ens donem per vençuts fàcilment i fa un parell de dies, vaig tenir la oportunitat de tornar-hi. Què voleu? soc tossut, tossut....

El pollastre en qüestió cal deixar-lo reposar i com que sovint deixo els àpats preparats a la nit, em va anar "de perla".

Ens caldrà: Un pollastre tallat al gust (quarts o vuitens), 100 ml de soja líquida, 50 gr de mel, un got de llet, sal, pebre, farigola i cebes tendres. 

Posar tots els ingredients en una cassola procurant que el pollastre quedi cobert. Si ho feu a la safata del forn, és possible que no quedi tot ben ofegat. Deixar-ho reposar ben tapat a la nevera entre dotze i vint-i-quatre hores.

Un cop estigui llest, posar-lo al forn durant  45 minuts a 175º i ja es pot servir. 

Aquest és el primer que vaig fer!
També s'hi poden afegir altres verdures i cal anar amb compte amb la mel per a que no quedi excessivament dolç. Hi ha gent que fa aquesta recepta només amb aletes de pollastre i ho serveix com a complement a un aperitiu d'entrant. 

Personalment m'agrada molt més la textura i gust que agafa la cuixa, carpó i aleta que no pas el pit del pollastre, però com que a casa tenim gent per a tots els gustos, en aquest cas ho vaig posar tot.

El que més em va sorprendre va ser la reacció dels meus fills grans. Estaven gratament sorpresos amb la proposta i van començar a deliberar sobre el preu orientatiu del plat si fos servit a un restaurant...  No cal dir que la conclusió a que van arribar, em va afalagar moltíssim!

Gràcies nanos per la vostra imparcialitat!!!

Arreveure











5 comentaris:

  1. Anònim21/10/11

    Ostres, m'he quedat parada amb aquest pollastre... soja, mel, llet? Quins ingredients més peculiars! Però si els fills ho van aprovar amb nota s'haurà de provar, no? jejeje
    Petons!
    Sandra

    ResponElimina
  2. Quinas ganas de probar aquest pollastre !!!
    Una abraçada
    Joan i Sara

    ResponElimina
  3. Anònim22/10/11

    Tot el que cuina el pare és impagable però la crema de carbassó us la regalo.

    Roc (el fill gran)

    ResponElimina
  4. Pollastre amb mel? Bo serà. La mel dóna un gustet ben bo a les carns. A mi personalment, com a mallorquí que sóc, m'encanta la sobrassada amb mel. I si es passa pel foc, encara és millor.
    Salut.

    ResponElimina
  5. Doncs a mi em sembla que el primer també fa molt bona pinta! Si als teus fill els hi ha agradat tant l'hauré de provar.

    ResponElimina

Si comentes com a Anònim recorda a signar!!!
...passats uns dies, torna a llegir les respostes ;-)