22 d’abr. 2014

ARRÒS CALDÓS AMB BOTIFARRA I BOLETS



Les vacances... aixxx les vacances!!! Tan esperades, desitjades i curtes, oi? Sort que sempre queda un foradet per a preparar un bon àpat...

Durant aquesta Setmana Santa ens hem quedat sense canalla perquè han tingut campaments...tots tres!!! Total, cada dia un sopar. Entre que a mi no em fa res cuinar i que tinc una mànager de ruta excepcional no hem parat a casa cap nit! Un luxe...

Però el que us anava a explicar ara és un arròs caldós que vaig fer aprofitant que a Planoles érem força colla. El vaig fer amb botifarres, bolets, calçots... Us ho explico:

Per el sofregit vaig fer servir: deu calçots petits (dels que no es poden coure a foc viu perquè es volatilitzen), un parell de rodanxes de pebrot verd i vermell, quatre espàrrecs verds, dues pastanagues, unes fulles d'api, 500 gr de tomàquet triturat, un parell de gots de cava, sal, sucre i pebre i oli.

Per la resta: dues botifarres grans, un grapat de bolets secs (en aquest cas, de Cal Petràs), dos alls, tres litres de brou de carn i un quilo d'arròs. 

En primer lloc, calia posar els bolets secs a hidratar durant una bona estona amb aigua. Seguidament, com tot sofregit, calia coure'l a foc lent i remenar sovint per a que no s'enganxés. El primer lloc, els calçots, els pebrots, la pastanaga i quan va estar ben estovat, les fulles d'api i els espàrrecs (a trossos grans). Un cop va estar tot ben sofregit, vaig separar els espàrrecs per a poder-los trobar i vaig triturar la resta juntament amb el tomàquet. Mentre ho deixava ben triturat, vaig coure les botifarres amb el mateix oli del sofregit i les vaig separar de nou. 

Tot el que estava triturat va sofregir de nou durant uns quinze minuts a foc lent rectificat de sal, pebre i sucre. Passats aquests quinze minuts, era el moment d'afegir el cava i deixar reduir de nou. Aleshores vaig aprofitar per a tallar la botifarra cuita a rodanxes i la vaig afegir al sofregit. Era el moment de deixar-ho coure uns minuts més i deixar reposar fins l'endemà...

Després d'haver-nos guanyat el dinar amb una bona caminada per les muntanyes de la zona va ser el moment de continuar amb l'arrosset!. Mentre posava a escalfar el brou de carn vaig colar els bolets i un cop escorreguts i tallats, els vaig saltejar amb els alls picadets i una mica d'oli. l'aigua d'haver-los hidratat la vaig colar i va anar directe al brou de carn. 

Va arribar el moment d'afegir l'arròs al sofregit i remenar-lo a foc molt lent. Deu minuts després, afegia el brou a la cassola i deixant coure sis minuts a foc fort i deu a foc lent afegint els bolets als darrers cinc minuts. Vaig tancar el foc i tapar en el moment de parar taula i voilà! dinar llest per a deu persones... 

Dies abans vaig tenir la grata sorpresa de rebre una caixa amb vins de Maset de Lleó que van acompanyar-nos durant els dies de festa! Bravo per ells i pels seus vins!!!

Ara ja només em queda pensar en la propera gastrojuerga que estem organitzant...ja he perdut el compte de quantes famílies tindrem al pati de casa d'aquí a un parell de setmanes!!! caldrà pensar alguna cosa impactant per a posar a taula, no? potser un altre cordero a la cruz??? veurem...


1 comentari:

  1. Quina bona pinta fa l'arrós. La preparació del sofregit ja anticipava l'èxit del plat. El tema dels calçots me l'apunto!

    ResponElimina

Si comentes com a Anònim recorda a signar!!!
...passats uns dies, torna a llegir les respostes ;-)